Overslaan en naar de inhoud gaan

Als content marketeer zorg je voor het herijken van onze online aanpak, op basis hiervan verbeter je de website en optimaliseer je de inzet van onze sociale kanalen. Hierbij schroom je niet om je creativiteit de vrije loop te laten en Leiden2022 zo origineel mogelijk te presenteren. Je zorgt dat we vooruitkijken naar de komende activiteiten zodat deze meer bekendheid krijgen bij de relevante doelgroepen en dat we terugkijken om de impact van het wetenschapsjaar in beeld te brengen.

Je bent onderdeel van het redactieteam, met daarin de hoofdredacteur, communicatie coördinator, twee wetenschapscommunicatoren (senior/junior), een redacteur en een stagiaire. Het redactieteam werkt nauw samen met overige teamleden van Leiden2022 en externen. Het redactieteam vertaalt de strategische communicatie in hands-on actie, coördineert het dagelijkse programma Radio Weetlust, voert interactieve social-media campagnes uit en schakelt daarbij heen en weer tussen alle niveaus: van Europees tot lokaal, van internationale topwetenschap tot kennis, kunst en kunde voor iedereen.

Bekijk hieronder de volledige vacature.