Overslaan en naar de inhoud gaan

Stichting 2030 draagt het stokje over aan Leiden2022

De Stichting 2030 brengt vanaf 1 juni haar nalatenschap onder bij het wetenschapsjaar Leiden2022. Stichting 2030 bracht Leiden in beweging voor een betere toekomst. Samen met vele tientallen partners organiseerden ze activiteiten, versterkten we netwerken en brachten mensen in contact met de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Hoogtepunt was vorig jaar september Festival 2030. Ruim 23.360 mensen deden een maand lang mee aan allerlei activiteiten die Leiden groener, eerlijker en meer duurzaam maakten.

Leiden2022 is een wetenschapsfestival van 365 dagen, boordevol activiteiten, lezingen, workshops, excursies, tentoonstellingen en evenementen, voor iedereen met een nieuwsgierige geest. Duurzaamheid en het samen vormgeven aan een betere toekomst vormen een hoeksteen van het programma. Dit komt tot uiting in de New European Bauhaus programmering van het jaar. Stichting 2030 was al een partner van dit initiatief.

Eerder al vond de ervaring van Stichting 2030 en enkele van de teamleden onderdak bij Leiden2022. Nu verhuizen ook diverse kunstwerken, de festivalfiets en de inhoudelijke nalatenschap naar de nieuwe organisatie. Daar zullen ze mensen van alle leeftijden blijven enthousiasmeren om na te denken over hoe Leiden er in de toekomst uit kan zien. Tegelijkertijd geeft Leiden2022 de successen die in Leiden geboekt zijn de laatste jaren een internationaal podium.

De New European Bauhaus programmering van Leiden2022 loopt in ieder geval nog tot 31 december 2022. Iedereen is uitgenodigd om mee te doen. In het Stadsbauhaus aan de Langegracht 72 of op de website kun je ontdekken welke activiteiten er gepland staan en de resultaten van eerdere projecten zien.