Overslaan en naar de inhoud gaan

Bright Young Minds Sponsors

Het is bijna zo ver: de Bright Young Minds Week! Nog even en dan zijn de starten van Leiden gevuld met jonge talenten.

Afgelopen weken zijn er een aantal partijen opgestaan die een Bright Young Mind geadopteerd hebben. Zij sponsoren een EU TalentOn team of talent en maken daarmee mogelijk dat de knappe koppen van morgen elkaar vinden in Leiden. Bij deze stellen we de bedrijven graag aan je voor!

Ondernemingsvereniging Bio SciencePark (OVBSP)

De OVBPS is de vereniging van ondernemers op het Leiden Bio Sciencepark. Zij behartigd wat betreft het ondernemingsklimaat de belangen van alle bedrijven en opleidingen op het Sciencepark.

De vereniging zorgt o.a. voor het verbinden van leden, Bio SciencePark management, het steunen en stimuleren van startende ondernemers en het bevorderen van het vestigen van ondernemers die bijdragen aan de Life Science & Health sector. De vereniging zorgt ook voor het uitwisselen van vacatures op het park en het bevorderen van stageplaatsen bij hun leden en natuurlijk voor ondernemerschap en het ondersteunen van startende ondernemers met opleidingen, trainingen, faciliteiten en coaching

De OVBBSP sponsort de EU TalentOn omdat zij geloven in jong talent. “Al onze leden zijn ooit begonnen met een biljant idee en wij hopen dat uit de TalentOn nieuwe briljante ideeën ontstaan die tot innovaties leiden op het gebied van de Life Science & Health sector”, aldus Hans Rasch, projectmanger OVBSP.

Hoewel OVBSP absoluut alle missies waardeert, ligt het kanker-research project het dichts bij de  Life Sciences & Health en kijken zij het meest uit naar de oplossingen en ideeën die er in die missie ontstaan.

De OVBSP is erg enthousiast over de Bright Young Minds Week en ziet de EU TalentOn als een unieke ervaring voor de deelnemers. En tegelijkertijd een kans voor ondernemers om kennis te maken met de talenten van de toekomst.

reNEW

reNEW is een tripartiet samenwerkend onderzoekscentrum tussen drie internationaal toonaangevende instellingen: De Universiteit van Kopenhagen, het Leids Universitair Medisch Centrum en het Murdoch Children's Research Institute in Melbourne.

Het reNEW-project is mogelijk gemaakt door een recordsubsidie voor stamcelgeneeskunde van maximaal 300 miljoen euro over 10 jaar van de Novo Nordisk Foundation, een in Denemarken gevestigde internationale filantropische stichting die zich richt op medische behandeling en onderzoek.

reNEW wil het pad effenen voor toekomstige behandelingen op basis van stamcellen, een nieuwe golf van wereldwijde investeringen in stamcelgeneeskunde en -technologieën stimuleren en hooggekwalificeerde banen scheppen op dit zich ontwikkelende medische gebied.

“Wij sponsoren omdat de EU TalentOn past bij de strategische doelstellingen van reNEW waarbij jong talent en een interdisciplinaire aanpak een belangrijke rol spelen” – Mandy Segers, communicatie en engagement officer reNEW Leiden.

reNew wil de volgende generatie van getalenteerde jonge onderzoekers afleveren die worden opgeleid, getraind en begeleid in fundamenteel onderzoek, klinische vertaling en commerciële ontwikkeling van stamcelgeneeskunde. Zij geloven in het bouwen van bruggen tussen de onderzoeks-, klinische, regelgevende en commerciële sector en de gemeenschap. Dit is belangrijk om de samenleving voor te bereiden op stamceltherapieën en om translationele resultaten te boeken. Daarnaast weten we allemaal dat jonge getalenteerde mensen en een multidisciplinaire aanpak het belangrijkst zijn voor alle internationale missies.

reNEW houdt alle EU-missies in de gaten, omdat alle oplossingen die er uit komen hen een leerervaring zullen opleveren. De missies zijn grote uitdagingen en bij reNEW geloven ze dat om meer te creëren dan de som der delen, je samenwerking, uitwisseling en wetenschappelijke cohesie nodig hebt.

Zij vinden het EU TalentOn een heel goed initiatief omdat ze er bij reNEW van overtuigd zijn dat de nieuwe generatie concrete, out-of-the-box oplossingen zal aandragen voor enkele van onze grootste uitdagingen. De Bright Young Minds hebben ambitieuze doelstellingen en zullen hopelijk in de nabije toekomst concrete resultaten opleveren.

ProQR Therapeutics

ProQR Therapeutics is een biotechnologiebedrijf dat levens wil veranderen door RNA-therapieën te ontwikkelen voor ernstige zeldzame en veel voorkomende ziekten. Zij richten zich op de ontwikkeling van ons Axiomer RNA-editing platform.

Als bedrijf dat zich toelegt op de ontwikkeling van innovatieve geneesmiddelen, voelt ProQR Therapeutics sterk de behoefte om de volgende generatie innovatieve denkers in de wetenschap te ondersteunen. Zij houden de EU Missie 02, Cancer nauwlettend in de gaten om de innovatieve ideeën, het onderzoek en het inzicht dat bij deze missie wordt ontwikkeld op de voet te volgen.

ProQR Therapeutics vindt de EU TalentOn is een fantastisch platform voor organisaties om de innovatieve denkers van morgen te ondersteunen.